Stora systers trädgård

Igår regnade det här hos oss och då fungerade inte bredbandet men nu lyser solen och jag med den. Jag  ska ta med er hem till min storasyster och visa lite bilder från hennes trädgård. Min syster bor i Piteå vilket tillhör växtzon 5.
Det  jag måste bara börja med att visa är Magnolian som har två blommor när jag var där på besök.



Den har överlevt vintern och denna sort av Magnolia ska klara av växtzon 5. När vi är klara med huset och har tid att ägna oss åt trädgården igen står en Magnolia högt upp på min lista. Ett annat träd som står i blomm är silverpäronträdet.



Jag gillar olika färger och former på buskar och träd. Jag har många växter för de vackra bladen framförallt hostan (Funkian) som jag kommer att återkomma senare till i något annat inlägg. Hon har en jättefin buske  som heter silvervide där bladen ser ut som lammöron (växten) Den sysns i bakkant av denna rabatt.


Den syns inte så bra på bilden men den är en jättefin buske med lite krokiga grenar.  Jag kan visa lite mer av hennes rabatter. Det är växter träd och buskar grupperade så att det blommar och kompletterar varandra i färger och former.













Jag har fått en likadan skata av min syster men den väntar på sin plats ännu. Här har hon använt sig av höstörar som  hon har kapat i olika höjder och sedan gjort en grupp av med skatan på topp. Det här blev många bilder för ett inlägg jag får återkomma imorgon med lite blommor om det inte regnar. Ha en bra kväll trots Sveriges förlust mot Spanien i fotboll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0