Stora systers trädgård del2

Jag ska visa några till bilder från min stora systers trädård men även lite annat. Jag börjar med några läckra guloranga tulpaner. Varannan blommblad är orange och gul något som jag inte har sett förut.



Här är några andra gula tulpaner med lite rött i botten.



Tulpaner är vackra fast dom har blommat ut och just är på väg att tappa bladen.



Vi avslutar besöket i stora systers
trädgård med en vit blomma (kommer inte ihåg namnet).....




och visar lite  hur vi ligger till med byggnationerna. Kantbalken är satt det är lite olika utstick på huset i framkant vilket gör att det är lite mer arbete med att bygga formen. Utanför kommer det att komma en altan som kommer att gå längst hela framsidan som kommer att vara rak i framkanten, den kommer att gjutas senare. 



Det som sticker ut längst är det som kommer att bli köket eller rättare sagt köksbordet kommer att stå där.



Eftersom min trädgårdsvecka blev avbruten med internet strul så kommer jag nog att återkomma med lite mer trädgård nästa vecka. Ha en bra söndagskväll.

Kommentarer
Postat av: pia

hi, hi...redan planerat var köksbordet ska stå, härligt;) KRAM

2008-06-16 @ 12:44:53
URL: http://baramittlillahem.blogg.se/
Postat av: K

Läckra tulpaner! Tack för taklöken!

Ja en annan är ju uppdaterad och har sett byggnationerna live, så du får mina kommentarer där muntligt..hihi kram!

2008-06-16 @ 12:57:10
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: karina

Det går fort framåt erat bygge. Tack för tipsen ang. träden. Har stoppat ner ett iallafall...mycket sten i backen (pust och stön) Tur man har en flitig sambo som gör de mesta av grovgörat. Ha de bra!

2008-06-16 @ 20:13:24
URL: http://byggoinred.blogg.se/
Postat av: stora syster yster

Det blir inte mycke ledighet för er i sommar. Hur länge tar det för grunden att stelna innan ni får börja resa väggarna? Det kan inte vara lätt att klippa med allt bråte som jag gissar att det blir runt i kring. Jag jobbar i natt men ringer nog i morgon för att höra ang. pappas födelsedag.

2008-06-17 @ 22:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0