Puzzel med stora bitar

Så här dagen före midsommarafton måste jag visa hur vi ligger till. Jag var ledig idag och hade tänkt att lägga all tid på att puzzla med markisoleringsskivorna. Det är en hel del som ska läggas omlott så att skarvarna inte hamnar på samma ställe.



Det ska dit en hel del skivor för att nå upp till godkänd tjocklek här fattas den översta plattan den stora och tjockaste men det är en del på höjden trots att den saknas. Se bilden från sidan

 

Jag tyckte allt flöt på bra och att jag var duktig då började det att åska och regna så det blev att ta rast.  Jag hoppas på att vi ska slippa sånt i morgon. När gubben kom hem med sitt lass som han köpte på väg hem efter jobbet var jag glad att han vet att jag vägrar att köra med släp. Se den stackars lilla släpen under sitt lass.



det är lika mycket på längden (skuggan är jag)



Det här är topp skivorna som ligger överst av isolerningsskivorna, på dom ska armeringsmattor som ska stå på små koner (distanser). I mattan ska sedan  golvvärmeslangen naras fast så det är en del kvar att göra innan vi kan gjuta plattan. När allt är klart ska det kontrollmätas innan betongen kommer så allt är där det ska och i rätt höjd. Här har en del stora plattor kommit på plats.



I morgon är det midsommar och då tar vi ledigt och firar. I år blir det inte något besök i  Bonnstan, jag kommer inte att ta på min Västerbottensdräkt heller, utan det får vänta till nästa år. Jag önskar alla en trevlig midsommar med god mat och trevligt sällskap.

Kommentarer
Postat av: stora syster yster

Trevlig midsommar med god mat. Det är ni värda. Ni kommer ju att magra bort innan bygget är klart. Kramar från stor syster yster

2008-06-19 @ 22:37:22
Postat av: K

Hoppas att ni har en bra midsommarafton!

det är ni verkligen värda som ni sliter.

Kram!

2008-06-20 @ 20:12:30
URL: http://husetpabacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0