Midsommarafton

Jag vaknade på midsommarafton med ett huvud som en fotboll, halsen värkte och bihålorna pumpade. Det blev förändringar i planerna för dagen. Det första var ....
1. Vi ska inte sova över som planerat
2.Jag ska köra hem.
 
Vi tilbringade midsommarafton på Piteå havsbad tillsammans med goda vänner K & F med barnen E & M som vi har tillbirngat en rad tidigare midsommrar med. Meningen var att vi skulle sova över och hinna bada på det ny öppnade äventyrsbadet efter renoveringen.  Men med dessa nya förutsättningar (förkylning) så var det inget man längtade efter.  Men  som vanligt var det trevligt sällskap och jätte god mat.



Dagen började med dåligt väder men det lättade upp mot aftonen. Efter en promenad i området och längst kusten med titt mot alla fina stugor väntade en god buffé. Kvällen avslutades med kubb (Kung) spel med ett annat sällskap det blev mixade lag tyvärr var jag på det förlotrande laget alla matcher (ska jag ta åt mig ?)  Efter många trevliga bekantskaper och en trevlig kväll drog vi hem till byn. PS till familjen N som köpte den gamla hus stommen, grattis till bygglovet jag vet ni var oroliga med Natura 2000 området. Om vi har lärt känna er rätt så dröjer det nog inte länge föränn huset är på plats. Vi kommer  att komma på besök någon dag när i får tid för att se huset. Till er alla ha en fortsatt trevlig midsommarhelg.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Synd att du blev sjuk. Kanske hoppa någon bacill över på mig för nu ligger den minsta i feber och mellersta klagar över ont i magen för andra dagen i rad. Så det blev inget besök för oss hos er i helgen heller :( Krya på dig från lilla systeryster

2008-06-22 @ 18:46:35
Postat av: K

Ni verkar ha haft det mysigt. Synd med förkylningen bara. Krya på dej!

2008-06-22 @ 20:04:57
URL: http://husetpabacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0