Första lägenheten

Dottern har varit och tittat och fått nyckeln till lägenheten som hon ska bo i till hösten när det är dags för Universitets studier. Hon fick ta med sig kameran så jag också skulle få se hur det såg ut. Det ska tapetseras och målas om lite. Det blir att åka dit i någon dag under semestern för att göra det. Som tur är har vi en bil som det går att plocka bort säterna i så jag behöver inte köra släp. Vi ska även ta en tur till Ikea för att köpa lite saker som hon kan behöva i lägenheten. Så välkommen och ta en liten titt på lägenheten.



Köket har vita luckor och kakel vilket är en bra bas och golvet är också bra.



Här är köket från en annan vinkel.



Vardagsrummet har ett fint golv men tapeterna var slitna med många hål så det ska tapetseras om.



Det finns balkong.



Dotterns rum har kornblå tapeter så där ska vi tapetsera om hon har valt två olika gråa tapeter. Det kommer att bli bra till hennes svarta möbler. Hon kommer att dela lägenhet med två andra kompisar vilket känns bra.



Jag ska återkomma med lite före och efterbilder när vi har varit där och fixat.

Det är bara en vecka kvar till semestern och mycket kvar att göra på jobben så det blir att jobba trots att man inte är på topp. Jag har tappat rösten och hostan är kvar så förkylningen har inte släppt ännu.

Kommentarer
Postat av: Eva

tack för tipset om tvättkorgen, ska kolla på Mikabo. Vi har handlat massor av våra möbler där, så vi kommer säkert hitta något till badrummet också. Ha det bra

2008-06-23 @ 21:18:56
URL: http://tapeterochteak.blogg.se/
Postat av: Erika

Jobba nu inte hjäl dig/er....

Jag hör rykten på att ni håller på att försvinna - vila dig lite! Kramis :)

2008-06-23 @ 23:42:12
URL: http://mrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0