Bladväxter

Jag har tidigare nämnt att jag gillar bladväxter. Det kan vara färgen eller formen som jag faller för. Hostor (Funkia) har jag några olika sorter men dom är lite sega så här i början av sommaren ( med den kylan som vi har haft så är det försommar ). Jag tänkte spara med att visa dom till lite senare. Men en kan ju alltid få slinka med det är en stor bladig.



Rodesian skiftar lite i färgen från de små bladen som är lite rödbruna till de stora gröna bladen.



Bredvid den växer parasollbladet. Den har en ganska rund form med stammen mitt i bladet.



En annan storbladig växt är fotbladet. På sensommaren får den en päronformad frukt som hänger under bladet.  Jag ska visa den igen när frukten har kommit. 



Rabarber har jag främst för bladen jag tycker den är så fin men den står för sig själv. Sonen gillar att äta rabarber så den kommer till nytta också. Visar inga mer bilder för ikväll  utan jag återkomer imorgon med mera bilder från min trädgård.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0