Moster och Morbrors trädgård del 2

I dag har det regnat som vanligt. Det har nästan regnat varje dag den här sommaren. Vi åkte iväg vid 2 tiden för att köpa lite mera läktvirke och handla lite och när vi kom hem så regnade det. All ork försvann med solen så vi tog det lungt på eftermiddagen. Vi håller fortfarande på med takläkten så jag visar inget från dagens jobb. Utan jag ska visa lite mer bilder från min Moster och Morbrors trädgård, det är bilder som jag tog förra veckan när jag var hemma hos dom på besök. Jag börjar med Passionsblomman en underbar blomma som jag har försökt odla för något år sedan. Hemma hos mig blev det bara långa slingor med blad men inga blommor, så jag har inte provat odla dom någon mer gång.



Andra vackra klängväxter är klematis i deras trädgård växer flera storblommiga se nedan



Kallan som växer i en kruka skulle jag vilja ha hemma imin trädgård.



Så nu har ni fått se lite mer av deras fina trädgård. Jag kanske åter kommer till den en annan gång.
 

Kommentarer
Postat av: Å

Oj vilka tjusiga bilder på vackra växter !!!!



Ja vädret är ju inte det bästa denna sommar , så mitt inköp på Biltema kommer nog till användning alldeles för ofta....:-))

2008-07-15 @ 08:31:16
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: K

Passionsblommor är underbara, vi gav svärmor en för ett tag sedan och den är ljuvlig, men jag visste inte att den går att ha ute. Kallor är mina favoriter , bilden du visar är underbar, blir avis på dem som har ett så vackert ex.

ha de gott! kram!

2008-07-16 @ 20:22:53
URL: http://husetpabacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0