Kontakter

Idag har vi haft lite funderingar kring var kontakter och lysknappar ska sitta och hur många det ska vara i varje rum. Vi behöver inga kontakter vid dörrar för dammsugaren eftersom vi ska ha en centraldammsugare. Däremot bör vi ha kontakter lite högre upp på väggen där vi ska ha Tv-skärmar detta för att slippa ha så många synliga sladdar. I vårat förra hus hade jag gott om kontakter för lampor vid fönster och det vill jag ha nu också. Min stora fundering är om vi ska sätta in guldfärgade kontakter och ljusknappar i vårat sovrum. 



Vi har fått dessa och jag är mycket sugen på att använda dessa 70-tals kontakter till vårat sovrum. Jag har tänkt att sovrumet ska gå i brunt som bas med vågrätaränder i bl a guld. Det är jordadekontakter så de är godkända att installera.  Eftersom det är mer lysknappar än kontakter tänkte jag att vi skulle ha knappar till sängbelysningen en till varje lampa. Skulle man bli less går det alltid att byta kontakter. Men jag tror det skulle bli bra med dom, det var ett leende på läpparna när jag satt och polerade upp dom.  Det känndes som om det skulle bli helt lysande...

Kommentarer
Postat av: K

Det blir nog riktigt läckert med dessa.

Tusen tack för traktorlånet, guld värt;)

kram!

2008-07-22 @ 20:30:29
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: GÅRDSROMANTIK

Klart du skall använda de där - de var ju urläckra.



Kram Maud

2008-07-22 @ 20:56:36
URL: http://havsviken.blogspot.com
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Ja, tänk efter innan ni sätter upp dem, för man vill ha så lite sladdar som möjligt, helst så korta som möjligt.

2008-07-23 @ 09:10:21
URL: http://inredning.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0