Dear Deer

Jaha ikväll var det bara att ta tjuren vid hornen och ringa runt och avboka morgondagens födelsedagsbesökare. För jag vill inte smitta mina nära och kära så här några dagar före jul. Min näsa rinner och jag känner av bihålorna. Har fått en sådan där snygg röd näsa också så jag funderar om jag ska extraknäcka som Rudolf till jul om tomten behöver hjälp. 

Jag fick en liten julklapp idag som jag gillade skarpt. Om ni undrar hur jag kan veta vad paketet innehöll så är det så att jag har svårt att hålla mig från att öppna och se vad det är när man får julklappar via jobbet. Det var ett passande rim till så här stod det bland annat.
Nu är ett år till ända. Tid att minnas vad vi har hjort under året....... rimmet avslutades med. 
Men ta nu ett par dagars vila. Häng upp arbetskepsen och på med tomteluvan. Stanna uppe lite längre, skär en lite tjockare bit ur skinkan och lukta en gång till på glöggen. Glöm allt du borde ha hjort innan jul. Det tar vi efter nyår. 

I paketet fanns denna härliga hängare i form av ett hjorthuvud.  Den heter Dear Deer och är designad av Jorine Oosterhoff och är ca 7 cm i höjd, bredd och djup.



Jag tror den ska få sitta i dressingroomet bredvid spegeln så att man kan hänga halsband på den. Om det inte blir där så finns det säkert en annan plats för hängaren.  Jag hoppas att jag inte har avslöjat ett paket för någon annan som har karaktär att vänta med att öppna till julafton. 
Nu är det bara 1 1/2 arbetsdag kvar till ledigheten så förhoppningsvis klarar jag mig från feber så att jag hinner med allt som ska göras innan ledigheten börjar. Det är tur att jag har eget kontor på båda jobben så jag kan sitta och snyta mig ifred utan att störa någon annan. Ha nu en bra onsdagskväll.

Kommentarer
Postat av: K

Krya på dej!

(Grannarna i Öster snörvlar också..atjoo!)

2008-12-17 @ 21:14:43
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Åsa

Häftig hjort-hängare !( Jag ska försöka hålla mig från att öppna paketet från jobbet ...få se om jag lyckas...!? )

Krya på dig !

2008-12-17 @ 22:06:57
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: K

Grattis grattis på rätta dagen!

Hoppas det blir en snörvelfri och rolig dag!!

Kram!

2008-12-18 @ 09:02:52
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: stora systeryster

Kul hängare, bra ide att ha den till halsbanden. Synd att vi inte kunde komma pga förkylningen. Paulina dålig men jag börjar tro att det kanske beror på amarylisens pollen så nu har jag klippt bort dom på alla blommorna. Hon fick ju besked i sommras att hon är björkpollen allergisk, därföt hon är så dålig i sin astma på våren.

2008-12-22 @ 10:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0