Andra advent

Det känns som om denna helg har varit väldigt effektiv vad det gäller hemmet. Här hemma har barnen bakat saffransbullar ( Bara mitt lilla hems recept) som är supergoda och dekorerat pepparkakshuset.



Inget hemma bakning men roligt för barnen ändå. Medan barnen bakade gjorde jag lite julgrupper.



Hyacinter för doften..



och två för ögat en med ljus och en som bara blommar.



Ni som uppmärksammar så är det julgranen som lyser i bakgrunden. Ja jag vet vi är tidiga men det är nu som man behöver julstämningen när det är lite stressigt och en julgran som lyser skapar mycket julstämning.

Jag och gubben har mest hållit på och monterat stommar och inredning till vårat dressingroom/walk in closet. Det som fattas är lådorna (de var slut på Ikea när vi var där) och kläderna som jag hoppas få dit under veckan som kommer.







Det som hänger är gubbens kläder och skor som vi provar om det ryms eftersom han är lite större än mig. 

Annars går det mycket tid till att flytta runt saker. Ska man göra en viss sak så måste man flytta något som inte ska vara där men man har tillfälligt ställt det där och som senare måste flyttas igen och igen. Så nu har vi satt köpstopp vi måste först  använda allt (det mesta) som vi redan har köpt så som tapeter som inte är tapetserade, lister, gardiner och annat som inte sitter där det ska innan vi påbörjar nästa projekt. Så nu håller jag på med att sy färdigt gardinerna i vardagsrummet så att dom kommer upp och kan strykas från icke färdig listan. Så nästa vecka kommer att handla om att färdigställa mycket som är påbörjat sedan tidigare. Men jag vet att jag har den ganska fullbokad genom jobben sedan tidigare så jag vet inte hur mycket som jag hinner med. Men nu tänder vi det andra ljuset i advent och glömmer alla måsten och tar det lungt i trafiken.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Snygga julgrupper !

Härligt med mycket förvaring !

Ha en bra dag ! :-))

2008-12-08 @ 07:54:00
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: Lissan

Vilket underbart dressingroom! Ni kommer att rymma hur mycket kläder som helst! Ha en bra dag!

2008-12-11 @ 08:21:59
URL: http://mammafarg.blogg.se/
Postat av: karina

Va fina julgrupper! Å vad härligt mycke förvaring!

2008-12-11 @ 20:01:45
URL: http://karrekarras.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0