Växthuset

Jag är lite less på att visa bilder från huset nu när det bara handlar om skivor som skruvas på väggen. Så därför tar jag istället med er till vårat växthus.



Så här ser det ut på utsidan maken byggde det för ca 3 år sedan. Det är han som odlar tomater, gurkor och annat ätbart i det. I år har det inte blivit någon odling utan jag har istället förvarat lite innomhus växter i det.



Det ser inte ut som växterna har trivts så bra där jag gissar att det har blivit för varmt och soligt så dom har bränt och torkat bort. Mer vissna blommor på en växtpelare.



Mina stora betong krukor har inte heller kommit ut i år utan får stå och vänta på nästa sommar.



Odlarbänken är bara på den södra och västra sidan en uppmurad bänk som vi fyller med jord.



Tomaterna får sedan stöd av spiraler som hänger ner.



I taket finns tornet med fönster som öppnas automatiskt när det blir för varmt, det finns även en fläkt i dörren som startar och suger in luft för att kyla ner.



Det finns plats för att ställa dit två stolar och ett litet bord om man vill, så man kan sitta där inne och mysa om det är kallt eller regnit utomhus.



Imorse kl 6.00 var det en grad minus och det var frost i gräset så nu börjar vintern att närma sig med storm steg. Fyy jag vill inte att vintern redan ska börja.
Idag har lilla syster Yster varit här och spacklat så tack för hjälpen. Själv går jag på halvfart nu när jag är förkyld jag hoppas förkylningen ska vara över fort. Ha en bra söndagskväll.


Kommentarer
Postat av: K

Ja vad det gäller tomater och gurka har han inte missat ett bra odlingsår, så han kan pusta ut.

Jo nu känns det kallt , fy 17 så trist!

Tänk jag missar alltid när du smyger runt ute och fotar, men misstänker alltid att ni ser mig när jag kryper omkring i buskarna med kameran, men nu vet ni ju varför..hihi..

Ha en bra vecka!

Kram!

2008-08-31 @ 19:48:03
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: pia

Ja fy, endast 9+grader idag när vi åkte från oss kl.11, mot pappa å gänget...Tittade mot er igen...åh! vad stor skillnaden är sen sist...nu var det i somras ngn gång iof...Hälsa maken att ni allt är en ganska liten håla ?! visst?! har aldrig varit "där" å kört men det ser inte stort ut...kanske mittpunkt...men ganska mini;)Jag bor ju åxå i en liten håla, men vi är iaf. kring 900st...



Det fina växthuset såg jag nog inte från vägen...



Ha det så gott!



krya på dig:)



massa kram

2008-08-31 @ 20:22:21
URL: http://baramittlillahem.blogg.se/
Postat av: Anna H

Så härligt med ett växthus!

Ja usch vad vintern närmar sig, vilket känns allt för tidigt efter denna sommar.

Krya på dej och ha en skön måndag!

Kram Annah

2008-09-01 @ 07:06:58
URL: http://ljuvligahem.blogg.se/
Postat av: Cissi

Jag gillar modellen på växthuset var är det köpt?

2008-09-01 @ 13:08:45
URL: http://giraffhus.blogg.se/
Postat av: Karina

Fint och fiffigt växthus!

2008-09-01 @ 19:27:48
URL: http://karrekarras.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0