Lite av varje

Idag har det inte blivit någon skruvning för min del eftersom jag har lite ont i armbågen så jag har tagit det lite lugnare i dag. Det har blivit städning och tvättning istället men även lite annat jobb i bygget. Jag hoppas att det ska kännas lite bättre imorgon. I veckan var jag en liten sväng på stan under lunchen och köpte mig ett par nya skor. Ett måste eftersom jag tappade klacken på dom skor jag använde mest. Hittade ett par på rean halva priset så jag slog till direkt, tog mina gamla skor i påsen och de nya behöll jag på. Så här ser skorna ut.

  

Det är Aerosoles jätte sköna skor att gå i, prova sådana om ni gillar skor med lite högre klack.

Vad det gäller trädgården så håller fortfarande på att blomma nya växter. Det är Vindan som har slagit ut sina klockformade ljusrosa/lila blommor.



Den sprider sig lätt men vi har avgränsat den så den kommer ingen vart. Jag tycker den är en fin klätterväxt.

Annars går jag fortfarande omkring med gardin funderingar. Det gäller tyget som jag vill ha i vardagsrummet fick något till att fundera på när jag fick frågan av en på jobbet om jag skulle ha ränderna lodrätt eller vågrätt.



Eftersom tyget är 3 m bred kan man sätta det så att ränderna blir lodräta och om man gör så kan man ha gardinen hur bred som helst. Jag kan ha en enda gardin hela vägen eller två längder så att det går att gå ut genom balkongdörren även om gardinerna är fördragna. Så det blir till att fundera lite till på  hur jag ska ha dem. Det är till dessa fönster jag tänker använda tyget.



Alternativ 1: vågräta ränder med 5 st längder
Alternativ 2: lodräta ränder med 5 st längder
Alternativ 3: lodräta räder med 2 st längder
Jag ska fundera ett tag till det är ju inget som brådska om gardiner än så länge. Ha en bra lördagkväll nu väntar god mat.

Kommentarer
Postat av: Å

Snygga skor !!!

2008-08-24 @ 11:27:12
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: stora syster yster

snygga skor, man kan ju fundera om man vill förstätka höjden eller längden på rummet, sen tror jag att det kan vara bättre med fler längder eftersom du ska kunna gå ut genom altandörren och ibland kan man ju vilja dra för bara ett fönster för att inte få solen i ögnen men ändå vilja kunna se ut genom de andra fönstrena. ha det så bra nu ska jag och äta surströmming

2008-08-24 @ 17:43:31
Postat av: Anna H

Vilka snygga skor, men de ser lite tunggådda i , i alla fall för mej som inte är så van med höga klackar. Gällande gardinerna så håller jag med stora syster yster här ovan. Ha en skön kväll!

2008-08-24 @ 21:21:42
URL: http://ljuvligahem.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag håller med din storasyster, rummet kanske känns ännu längre om du tar lodrätta ränder. Jag röstar på vågrätta med flera längder, men du har ju ett proffs nära dig på jobbet ...... Fast hon gillar ju inte gardiner ;) Men god smak har hon! Kramis

2008-08-27 @ 08:04:34
URL: http://mrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0