Gips på gång

Idag har gubben börjat att sätta gips på väggarna, han började i vårat sovrum undrar om han längtar till det ska bli klart eftersom han startar där?



Jag har skruvat spånskivor så att armen och armbågen värker. Jag fick övergå till att kapa regelbräder till taket istället. Men imorgon är det bara att gå på igen längtar till alla skruvar är skruvade.
Här har det regnat som vanligt och det är rätt kalt inga ljuva, mörka kvällar som det normalt brukar vara till surströmmingspremiären. Rönnbären har börjat att bli röda.



Så här ser Rönnbärsträdet ut det är en hel del klasar på träden.


Det finns olika talesätt gällande bär mängden på träden.
Talesätt 1: Mycket bär, lite snö därför trädet orkar inte med två tunga bördor.
Talesätt 2: Mycket bär, mycket snö för att fåglarna och djuren ska ha något att äta när de inte kommer åt något annat.
Viket talesätt tror ni på? 

Kommentarer
Postat av: Minigrisen

Hittade hit alldeles nyss. Jättemysig blogg du har. Och vilka fina rönnbär, jag fotade en klase här hemma och de är alldeles illröda!!

2008-08-22 @ 20:29:40
URL: http://minigrisen.blogg.se/
Postat av: Anna H

Jag har hört att alternativ två ska vara det rätta:)

Ha en trevlig helg!

Annah

2008-08-23 @ 16:51:13
URL: http://ljuvligahem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0