Duro tapeter

Igår lånade jag hem lite tapeter från Duro som jag funderar på att tapetsera. I sonens rum blir det gråa tapeter. Jag har lånat hem två tapetprover en ljusare och en mörkare. Möblerna i hans rum är vita och det är svarta detaljer gardinerna blir Elipse tyget och golvet är mörk brunt. Så vilken av de gråa nyansen tycker ni vi ska välja vi är ganska överens om vilken det kommer att bli.


 Ljusare tapeten                                                                 Mörkare tapeten

Till hallen blir det nog en randig tapet och en enfärgad i samma nyans i kök och vardagsrum. Varför jag väljer att ha en enfärgad i dom rummen är för att tavlor och textil får stå för mönstrer och färger. Det är lättare byta gardiner, kuddar, dukar, ljus m.m än att tapetsera om.



Tapeten Tango (randiga) samt Enfärgade tapet längst till höger ( det syns knappt att det är en till tapet bakom)  från Duro.

I dotterns rum blir det en blommig tapet lite guldig. Hon var hemma en stund idag och godkände tapet valet.


Tapeten Praktmagnolia från Duro.

Annars har jag blivit förkyld så jag åkte hem tidigare från jobbet på fredagen köpte med mig mat hem för att slippa laga middag. Sedan var det sängen som gällde för min del tog mig aldrig upp därifrån igår. Idag har jag tagit det lite lugnt, vi har haft lite besök idag så man försöker hålla sig lite på avstånd så man inte smittar. Bland annat min Moster och Morbror från Stockholm som inte har sett bygget utan när dom var här sist bodde vi i det gamla huset. Lilla systerysters sambo har varit och hjälpt oss idag det är andra gången den här veckan. Det är vi glada för nu när jag är ur form. Maken håller på att isolera mellan taken så att värmen ska behållas i huset.  Nu börjar det bli dax att fixa middagen så ha en bra kväll alla mina besökare. Lämna gärna en kommentar om vad ni tycker om tapeterna.

Kommentarer
Postat av: K

Hej!

Din stackare är du förkyld !? Då håller vi oss på den här sidan staketet....

Vad det gäller tapet val så tycker jag mycket om dotterns val, sonens var svårare , mörkare kanske, bara den inte blir för mörk..hmm.

hursom helst..Krya på dig!

2008-08-30 @ 19:25:17
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Minigrisen

Riktigt snygga tapeter! Praktmagnolian blev jag väldigt förtjust i!

Ang. leverfläcken; medans stygnen var kvar såg det ut som en spindel!!Det läkte ihop fint, syns ytterst lite;)

2008-08-30 @ 22:38:42
URL: http://minigrisen.blogg.se/
Postat av: Å

Dotterns tapet var ju jättefin !

Krya på dig :-))

2008-08-31 @ 07:42:06
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: Anna

Gillar också ljusa tapeter. Har hellre tyger och annat i härliga färger =)

Ska kolla in din blogg lite mera då jag har mer tid.

2008-08-31 @ 21:52:04
URL: http://mittlillabo.blogg.se/
Postat av: stora syster yster

jag tycker den mörkare grå ialla fall som det ser ut på bilden. Dotterns tapeter blir ju jätte fina och även den i hallen. Appropå trädet i hallen var ska du köpa det vivis dan har gjort några förut vet jag.

2008-08-31 @ 23:07:25
Postat av: K

hej igen! Såg att det var den tapeten i S rum , som Anna H har i sin hall!! Supersnygg , men jag ska inte "ta den" från er;)

Kram!

2008-09-02 @ 20:34:49
URL: http://husetpabacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0