Åska

Igår var jag för trött för ett inlägg så jag lägger in det jag tänkte göra ett inlägg igår om. Torsdagskväll och natt var det åskoväder här. Jag och sonen låg i husvagnen och tittade på blixtarna som lyste upp den mörka kvällen/natten. Just utanför förtältet till husvagnen finns det några konstiga gropar i berghällan. Vissa säger att det måste vara blixten som har orsakat dessa gropar vi vet inte. Det är runda med en kant som är högre än berghällan, som om man droppar ner något i tjockkräm och det trycks upp och överkanten. Det tänkte jag på när blixtarna var som närmast .



Vad tror ni har orsakat dessa gropar?

Jag visade i mitt tidigare inlägg olika liljor och nu har den andra röda liljan börjat att blomma



En lite närmare titt.



även en till orange sort har slagit ut.

 

Igår firade vi tre månader i husvagnen. Vi hoppas vara inflyttade innan vi ska behöva fira ett kvartal till.

Kommentarer
Postat av: K

Ja, åskan gick hårt här i torsdags..usch.

Vackra liljor , lite längre österut har de inte riktigt slagit ut än;)

Ha en bra dag!

2008-08-03 @ 08:55:57
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Å

Inte otroligt att det är åskans verk ni har på hällorna . Jag blir mer och mer rädd för åskan med tiden..

Må så gott ! :-))

2008-08-03 @ 11:11:21
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Kul att du kikade in hos mig! Ja det dröjer väl ett tag till, men emmelanåt känner man att våren e på G :-)

Vilka fantastikst vackra blommer du har i trädgården!

2009-03-02 @ 22:18:29
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0