Takras

Lite om vad som har hänt under helgen. På torsdagkväll satte vi in en säljanonns på Blocket om timmerstomme säljes. På söndagen fick vi ta bort den för då var den såld. Köparna har tänkt att timmra upp huset på en tomt vid en av våra Väserbottniska älvar, det är roligt. Så här såg anonnsbilden ut.

image34
Foto privat

Annars har vi varit sysselsatta med att ta ner taket på huset. Först tog vi ner takplåten så vi kom ner till nästa lager som består av takspån. Vi beslöt oss för att skicka ner det i sektioner se följande blder. Snyggingen i blåkläder är maken. Själv stod jag på  lämpligt avstånd med kameran.
image35
image36

image37

Det blir en hel del skräp att ta reda på. Så har våran helg varit men vi har även hunnit grilla och smakat av vinet som var jätte gott.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Ni är helt enkelt otroliga!!! jag förstår inte hur ni hinner allt. Jag känner ju knappt igen mig längre. Grattis till försäljningen kul att det gick så fort. Man må säga att även blocket är otroligt, vi såg en husvagn som vi tänkte ringa på men morgonen efter var den redan borta =( . Massor med kramar/ "systeryster"

2008-04-28 @ 22:23:38
Postat av: stora systeryster

Det verkar ju vara jättebra virke i stommen. När tror du ni har blockat ner allt? eller är det köparen som ska göra det inom en viss tid? Det blev en del schopping för mig i umeå.

2008-04-28 @ 22:38:38
Postat av: K

Grattis till Försäljningen, det måste ju kännas skönt. Har sett att taket av, ni är verkligen flitiga. Ha en bra
dag!

2008-04-29 @ 13:00:36
URL: http://husetpabacken.blogg.se
Postat av: Perlan

Kära nån.. vilket jobb! Men så kul att någon nappade så snabbt på annonsen. Blocket är bra fantastiskt! :)

Ha en riktigt skön valborgs helg nu! Kram

2008-04-30 @ 13:08:50
URL: http://www.perlan.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0