Tavlor

Jag har äntligen satt upp tavlorna jag köpte för några veckor sedan. Jag köpte dom av en som ska flytta till mindre bostad och behövde göra sig av med lite saker. Både jag och min lillasyster köpte 4 st tavlor var. Det blev även lite fina glas också. Men åter till tavlorna. De är målade av konstnärerna som har Skellefteå anknytning.

Jag börjar med att visa två små akvareller målade av Kerstin Travis.



Nästa är en akvarell av Gunnar Enqvist det är den övre tavlan av lador.



Den fjärde tavlan är en lifografi av Mats Svensson som heter kommunaldasset.



Jag hängde den i hallen ovanför väggstolen brevid lilltoan.  Våran egen väntplats.



Jag har även fyndat några statyer på loppis i sommar. Dom tre som står på tavellisten är tunga, jag vet inte vad dom är gjorda av.



Men även andra tavlor som jag har haft sedan tidigare har kommit upp på väggarna.

I köket hamnade Harriet Ådell.



I lill hallen satte jag upp Margareta Larssons tavla.



Och en tavla av Berndt Wennström.



Han är inte någon lokal konstnär utan en tavla som jag har fått när jag slutade jobba på Televerket.
Det var allt från mig ha en fortsatt bra dag. Själv har jag tänkt att gå ut i trädgården och göra ordning inför vintern.



Kommentarer
Postat av: Emma

Vad fin och mysig hall! Blev väldigt förtjust i väggstolen. Funderar på en sådan själv, men rekomenderas ej att fästa i gipsvägg. Hur har ni satt upp den? På gipsvägg?

2011-10-02 @ 14:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0