Tur i otur

Oturen består av ett tvättmaskinshaveri. Det började med att när jag tvättade på fredagen kände jag en svag doft av överhettad motor, det är en stickande metall lukt. Så när det var dags med nästa tvätt på söndagen var jag lite uppmärksammad. Det var först vid den tredje tvätten på söndagen jag hörde hur maskinen började låta konstigt så jag gick in i tvättstugan och får känna att doften kommer sedan ser jag hur det börjar ryka från maskinen.

Turen består av att jag var innomhus när det hände. Vanligtvis brukar jag sätta på en maskin och gå ut i trädgården. Det hade inte varit trevligt att mötas i dörren på väg in av en illaluktande rök. Det var också tur att det inte blev något allvarligt av haveriet. Sedan var det tur att det just nu var grovsopsinsamling så vi kunde direkt lämna den trasiga maskinen vid vägen.



Regnbågen som går över huset.

Idag gjorde jag något på lunchen som jag inte har gjort på flera år nämligen bowlat. Det var jätteroligt och jag kommer nog att följa med fler torsdagar. Nu är det full fart mot helgen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

tur du var hemma, gör själv oftast så att jag sätter på maskinen och far bort sedan eller går och lägger mig. Brukar tänka att det inte är så smart speciellt när jag sätter på torktumlaren som ju ofta kan börja brinna.

Mimmi

2011-10-08 @ 14:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0