Turgumma

Igår afton blev jag och några andra upphämtade för att åka på en trevlig möbelmässa i Umeå. Det började med lite bubbel och tilltugg i minibussen medan vi åkte de 12 milen. Väl framme blev det tipsbingo bland de olika montrarna. Mycket provsittning och inspektion av allt fint som utställarna hade med sig. Sedan blev det middag och underhållning av en ståuppare. Jag skrattade så mycket att tårarna rann. Sedan var det dags för prisutdelning gällande tipsbingon. De olika leverantörerna hade bidragit med vinster. Ni som har läst min blogg förut vet att jag är svag för lampor och en av priserna var en Bumlinglampa i mörklila. Allt eftersom de drog vinnare var det fritt att välja bland alla priser. Så min plan var att om jag skulle bli dragen och Bumlingen var kvar så skulle jag välja den. Men vad händer just före dragningen så har det kommit till en till vinst en stol som man kan både ha inne som ute. Som första vinnare med alla rätt ropas mitt namn upp och plötsligt får jag beslutssvårigheter ska jag välja lampan eller stolen. Det här blev det...

  





..en stol från Montana som heter Tivoli.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Grattis !!

Du är verkligen en Turgumma, stolen var ju helsnygg !

2011-05-11 @ 15:54:39
URL: http://anniebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0