En helg i trädgårdenstecken

På fredagen gjorde jag och maken en handelsträdgårdsrunda. Vi startade med att besöka Burmans handelsträdgård för att sedan åka vidare till Rylinge och Ursvikens trädgård turen avslutades med ett besök på Blomsterlandet. Vi tittade på växter och träd samt krukor.



Hela lördagen och söndagen har jag hållit på att kantskära runt träd och rabatter. Fyllt på med lite mer jord uppblandat med kogödsel.





Maken han har snickrat och byggt bland annat en odlingslåda som är i olika nivåer som vi ska odla sallad och annat matnyttigt i. Så här ser den ut.



Vi har även satt igång vattenfontänen i dammen. Det är ganska rogivande att höra vattnets porlande.



I natt blir det att hämta dottern som kommer ifrån Stockholm där hon har varit och spelat en innebandykupp. Hon var nöjd för att dom vann kuppen med det mixadelaget. Får se vilken tid hon ringer om det blir jag eller maken som får åka iväg och hämta henne i stan.


Kommentarer
Postat av: Anonym

vad avundsjuk jag blir, jag var förbi Oves plantor i Måndags, köpte en brokbladig smällspirea och en gulbladig hosta med röda skaft.

Mimmi

2011-05-16 @ 21:01:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0