Jord under naglarna

Sedan jag fick Svärmorstungor av min mamma och har jag letat efter en stor vit kruka att plantera dom i. Har varit runt på olika affärer men hittade ingen som jag ville ha. Så det fick bli gummikorgen istället som kruka. Massor med lekakulor i botten så att blomman inte står i vatten. Så här blev det.



Maken har sått fröerna i sina små drivhus. Det är tomater, gurka, paprika, chili och annat som senare ska flyttas ut till växthuset. Så här ser hans små drivhus ut.



Sedan får det tak av plexiglas som får sitta kvar enda tills växterna tar i glaset.



Nu är det en större lucka i molnen så jag ska passa på att gå ut i solen. Ha det.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Den här årstiden är ju så underbar och inte blir det sämre när man har så snygga drivhus som ni har !

De är verkligen superfina.

Snyggt med svärmorstungorna i korgen, minns att min farmor hade många många sådana blommor som alltid var så fina.

Nostalgi för mig, kanske leder det till shopping ;)

Kramen

2011-03-14 @ 07:52:25
URL: http://anniebo.blogg.se/
Postat av: Karina

Fyndiga små växthus!

2011-03-15 @ 10:29:18
URL: http://karrekarras.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0