Lampa från Skellefteå

Den här lampan köpte jag nyligen på Tradera.



Det är en bordslampa i plåt och under lampan finns detta märke.



Det står Skellefteå BJS nummer 51. BJS står för Bäcklunds järn och smide om informationen jag har fått stämmer.

Jag har inte kunnat tända lampan ännu för jag måste byta kontakt. Vi har bara jordade uttag och lampan har en helrund ojordadkontakt. Jag tror jag ska byta hela kabeln också så man får en tygklädd sladd istället för en i plast. Var lampan ska stå vet jag inte men jag ska nog hitta en bra plats för lampan för den är så fin.

Jag hade lovat maken att inte köpa någon mer lampa på ett tag men det är svårt att hålla när det finns så många fina. Kanske blir jag vinnare på de lampor som jag har budat på, så i morgon har jag kanske fått nya fina lampor att hänga upp. Maken vet om att jag har lagt ett bud och han tycker också de är fina. Så jag håller tummarna.


Kommentarer
Postat av: Mia

Läcker :)

2011-07-14 @ 05:08:49
URL: http://sallynova.blogspot.com
Postat av: Anonym

det finns så många snygga lampor här i världen

2011-07-18 @ 22:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0