Årets första grillning

Gårdagens milda väder med en stänk av solsken gjorde att vi beslöt oss för att ta det lugnt och njuta. Vi satt ute på verandan i lä för det blåste ganska friskt och njöt av solen och sippade på var sin Lamomba (jag tror det heter så). Det är varm mjölkchoklad med lite päronkonjak i. Det var inte bara vi som laddade baterierna utan även solfångarna började att ladda. Jag tror de var uppe i 40 grader när maken kollade inte dåligt en dag i januari. När middagen började närma sig beslöt vi oss för att det skulle grillas. Det här blev det och oj så gott det är.



Annars så har jag börjat att virka en rosa pläd. Det hela började med att jag var in på Ohlssons tyger där det var rea och hittade ett rosa linnetyg. Det var bara 5,5 m kvar på rullen så det kommer bara att räcka till två gardin längder men jag tror det kommer att bli fint om man har de tillsammans med dom gröna linnegardinerna. Sedan var jakten igång för att hitta kuddar och filtar i samma rosafärg. Jag hittade två kuddar i lite mörkare rosa men inga plädar. Men så hittade jag rosa garn så då fick det bli att virka en själv. Jag får se om det bara blir en eller om jag orkar virka två. Började igår och har kommit någon cm när jag har kommit längre så kanske jag visar hur den ser ut.  

Nu hoppas jag att den kommande veckan ska bjuda på fint väder för dottern har åkt iväg till Hemavan. Det är ett gäng på 13 st som har hyrt en stuga i en vecka. De var där till nyår också i några dagar. I julas fick hon en lavinsändare av oss eftersom hon åker off-pist men den fungerade inte så det blev att reklamera. Men nu har hon fått en ny som fungerar och det känns skönt att hon har en ifall det skulle hända något.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0