Kalas

I måndags så fylde min svägerska år så vi var bjudna på middag. Dom bjöd på en jättegod kycklingrätt som hade messmör i såsen. Jag tror inte jag har ätit den tidigare men det blir nog inte sista gången för den var så god. Innan vi åkte dit så var jag förbi blomsteraffären för att köpa några blommor. Jag bad dom göra en ganska kompaktbukett av blommorna som jag hade valt. Den blev så fin tyckte jag att dagen efter var jag dit för att köpa mig en likadan. Tänkte först välja en annan färg på rosorna men det blev tillslut samma färg. Det dom skiljer sig på är att jag har en annan färg på nålen.  Så här ser min bukett ut.





På översta bilden syns lite av mitt handarbete. Det ska bli en pläd i den här rosafärgen och mönstret är ett varv med stolpar sedan ett varv med en stolpe en fast maska sedan hoppa över en maska och virka en stolpe igen, samma hela varvet ut. Sedan blir det ett till varv med stolpar. Nästa varv blir dubbelstolpe sedan en fast maska för att virka en till dubbelstolpe efter en överhoppad maska samma sak varvet ut . Nästa varv börjar man om från början. Jag kanske inte är så bra på att beskriva mönstret men jag har gjort ett försök.



Nu är det snart dax att sätta sig och virka framför tv:n. Ha en fortsatt bra vecka.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har ju hunnit långt på pläden. Snygg bukett, tycker färgen är jätte snygg, blir lite limegrönt vårskirt över alltihop./mimmi

2011-02-03 @ 16:25:20
Postat av: Annelie

Vad kul med ett tvpyssel...

Jag stickar som en galning just nu, sjalar, tofflor, handledsvärmare mm. Kanske blir det en virkad filt som blir nästa sak att sysselsätta sig med :)

Jättefina blommor, roligare än bara en bukett rakt upp och ner !

2011-02-09 @ 08:54:01
URL: http://anniebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0