Gardiner

Idag håller jag på med att sy gardiner. Det är en lämplig sysselsättning när man ser på skidåkning.



Igår hade jag tänkt sätt de sista kakelplattorna i torkrummet men vi var utan kakelfix så det blir att åka iväg och köpa mer så att jag har hemma ifall jag får lust till det nästa helg.

I fredags var jag och hyrde 3 st filmer det är något jag inte har gjort på länge. Jag hoppas vi ska hinna se dom innan nästa fredag när de ska lämnas igen. Något annat som har kommit fram är lergrytan som jag brukar använda att laga mat i på våren. Perfekt om man vill sitta ute och gotta sig i solen så när solen försvinner och man börjar vara sugen på mat så är den klar. Det tar ca 1.5 - 2 timmar att tillaga kött i den och ca 45 min för potatis och morötter. Så det blir att sätta in köttet först för att en timme senare lägga dit potatis morötter lök eller annat som man vill ha till köttet. Idag blir det grytbitar i lergrytan.  Ha en fortsatt bra dag och håll tummarna för de svenska skidskyttarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0