Läskiga djur

Vi har varit ute i det vackra vädret hela helgen. Det blev att plocka blåbär och söka svamp både på fredagen och lördagen. Söndag blev det att klippa gräset och plantera växter i den nya rabatten.



Men vi börjar med fredagen och jag varnar för läskiga bilder. Det första jag får se när jag kommer ut på bron efter att ha kommit hem från jobbet är en stor råtta som våran katt har lagt dit i present. Jag kan säga att jag inte gillar råttor och speciellt inte stora råttor. Vi tror att det är en brunråtta men vi vet inte säkert.



Senare under våran skogspromenad när jag gick och tittade in i skogen så var det något som lät så jag tittade ner på vägen. Där mitt framför mina fötter låg en lång orm som jag var på väg att trampa på.



Det väste och stod redo att hugga innan den försvan in i snåren. Men vi beslöt oss för att fortsätta en stund till och gick tillbaka en bit för att prova ett nytt område. Jag och sonen gick tillsammans medan maken gick en bit längre bort. Vi hade bara kommit in en bit i skogen när jag fick syn på denna håla.



Då vände jag på klacken och skyndade på sonen för att komma ut till vägen så fort som möjligt. Det kändes som om hålet var bostad till något djur som jag inte vill träffa på. Vi gick tillbaka på lördagen för att maken skulle få se hålet och det var inte bebott för det var ganska grunt och smalnade av på insidan. Men det räckte för att skrämma mig på fredagen för öppningen var ca 45 cm hög och ca 25 cm bred. Det är tur att det inte är ofta man träffar på alla de djur som man inte gillar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

verkar finnas gott om huggorm, dom såg en en liten bit från vår stuga i lördags. Sedan något gulligt, vi hade en igelkotte på vår gård och det är den första jag har sett hos oss sedan vi flyttade dit -86.

Mimmi

2011-08-16 @ 22:26:00
Postat av: Kicki

Djurmöten är inte alltid så trevliga. Vi har en "bricka" på bron varje natt och på morgonen är den serverad av katten med många olika "delikatesser" ...Usch , en sak är säker det är gott om både stora råttor och ormar här i byn i år :(

2011-08-20 @ 12:53:55
Postat av: Annelie

hua så otrevliga djur !

jag gillar varken orm eller råttor, så jag tror att jag hade hållit mig inne resten av den veckan om jag blev utsatt för detta ;)

2011-09-01 @ 09:04:49
URL: http://http:/anniebo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0