Mateus

Sedan jag fick hem mina Mateus tallrikar och skålar så dukar jag med dem på helgerna. På bilderna syns de turkosa delarna men jag har även två rosa tallrikar. Jag funderar på att köpa någon till rosa tallrik.



Igår tände vi många ljus i uterummet så att vi skulle kunna äta middagen där.



Det blir lite för kallt att sitta där hela kvällen. Jag ska nog skaffa några plädar att ha ifall man börjar att frysa.

Nu är alla knölar och lökar planterade i krukor. Jag har dom stående i uterummet.



Inne har jag mini påsklijor som blommar. Det är ju ett tag kvar till påsk men när vi var nere i Stockholm så blommade snödropparna och krokusar jag blev så sugen på vårblommorna.  



Själv har jag blivit blond under veckan. Jag hajar till varje gång jag passerar en spegel. Det är roligt att förändra sig lite.

Dottern försökte med ett aprilskämt som jag inte gick på. Hon har varit en vecka uppe i Riksgränsen och åkt skidor. Hon vet att jag är orolig eftersom dom åker off pist. Så hon ringde och sa att hon hade pajat knäet. Annars är det bara vädergudarna som har blåst mig för jag trodde det skulle bli vackert väder denna helg. Men fredagen började med ett rejält snöfall. Så nu hoppas jag att solen ska titta fram idag. Ha det.


Kommentarer
Postat av: Anonym

det blir rejält med sallad i skålen, det ser vårfrächtut med turkost. Vad gott med oliver och fetaost.

2011-04-04 @ 22:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0