Första vårtecken

Underbart väder vi sitter ute och njuter av solen men man måste sitta i lä eftersom det blåser. Idag såg jag det första vårtecknet en liten nyckelpiga som hade vaknat upp. Bilden är inte bra men den lilla röda pricken är en nyckelpiga.



Gubben tyckte jag hade slöat till mig eftersom jag inte hade varit och skottat ut snö för att det ska tina fortare så det blev att göra en insatts så snart är det snöfritt framför huset. Sedan har vi provat att äta något nytt idag till lunch. Nämligen blodplättar det är nog första och sista gången. Det är maken som ville vi skulle prova själv anser jag att blodplättar är något som finns i kroppen.

Igår åt vi i uterummet sedan satt vi kvar en stund till och spelade gamla LP-skivor.

 

Plädarna passade bra till Mateus servisen.

Det blev inga nya blommor till helgen för de gamla tulpanerna sedan föra helgen står sig ännu. Istället blev det en fin bukett till min pappas fru som har fyllt år.


Kommentarer
Postat av: mimmi

filtarna blev väldigt bra till

2011-04-15 @ 03:47:55
Postat av: Elfina ♥

Jätte fint! Vart kommer ljuskronan ifrån??

2015-09-02 @ 21:51:55
URL: http://elfinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0