Kokböcker

Just nu är jag inne i en period då jag lånar och köper framförallt kokböcker. Om det är höstkylan eller allt regnande som gör att jag vill sitta i soffan och bläddra i böcker.
Dessa böcker har jag lånat på biblioteket ...



Roten till det goda har olika recept på rotgrönsaker vilket var ett bra lån nu när rotgrönsakerna är billiga. Det finns en hel del recept som jag är sugen på att prova. Den här boken kan jag tänka mig att ha i bokhyllan. Den andra boken om 70-talets mat var mer av en nostalgitripp.

Men jag har också beställt böcker som jag hämtade ut igår och har inte hunnit att titta i alla böcker ännu.



Boken Sommarfester har min lillasyster, när jag bläddrade i den så ville jag ha den direkt för där var det mycket som jag gillade. Sommarens söta är skrivna av två systrar som jag redan har andra bakböcker av och som jag gillar så jag tror inte att jag ska bli besviken. Den boken som jag inte vet något av utan föll för beskrivningen var Fredagkväll med mat och vin. Så vad jag tycker om den får jag återkomma med. 
Den sista boken Trädgårdsdesign har jag tidigare lånat på biblioteket och som jag nu har köpt för den tror jag att vi kommer ha nytta av i vinter när vi ska planera trädgården. Den handlar om vad man ska tänka på när man planerar sin trädgård och hur man ska rita upp sina planer. Så den kommer jag nog att läsa från pärm till pärm.

Imorgon börjar Åhlens sin lilla bokrea och jag har hittat 3 st kokböcker som jag vill ha så det blir nog mer receptläsning för min del. Nu ska jag sätta mig i soffan och läsa lite sedan blir det att åka ner till stan för att hämta dottern som kommer hem och hälsar på i några dagar. Ha nu en fortsatt bra kväll. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag har ett tips om du är på ICA så finns det en broschyr som heter jubileumsfavoriter det är västerbottensost som ger ut den, i den fanns det ett recept som heter röd pesto med västerbottensost det var jättegott. Fler recept verkade också underbara.

Kramar från Mimmi

2010-10-01 @ 15:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0