Snuva

Har tagit det lugnt de senaste veckan eftersom jag har blivit förkyld. Det hela började med att jag äntligen skulle sätta igång och träna, något som jag har tänkt ett tag. Men efter bara någon kilometer på crosstrainern så kände jag hur det tungt allt gick och jag var tvungen att kliva av. Morgonen efter kände jag hur en förkylning började ge sig tillkänna. På fredagskväll var vi bjudna genom jobbet till en nyöppnad restaurang men det var bara att tacka nej och stanna hemma. På lördag var planerna att tillbringa förmiddagen på stan tillsammans med mina systrar men det var också bara att avboka. Istället så klädde jag mig varmt och satt ute och njöt av det underbara soliga vädert och löste sudoku. Så här hemma har det inte hänt något nytt för min del under den gångna helgen.

För att pigga upp mig var jag på måndagen och köpte två rosor för att göra en blomsterdekoration i en glaskruka med lock. Men när jag började så insåg jag att det räcker med en större ros annars blir det för trångt.
Så här blev resultatet.



 



Den andra rosen fick stå på köksbordet.



Annars har jag en orkide som blommar för tredje gången. De är så vackra när dom blommar men så tråkiga när dom inte gör det. 



Nu hoppas jag att hostan snart ska försvinna så man får lite energi till den kommande helgen. Ha en fortsatt bra vecka.

Kommentarer
Postat av: Anonym

snyggt med rosen och krukan

2010-10-29 @ 00:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0