Glasdörrarna

Jag har varit ute i garaget och fotat glasdörrarna som jag köpte på loppisen. Så här ser dom ut det är 2 st likadana bredare dörrar samt en smal sidodörr som vi nog ska använda till annat. Vad det blir får jag ta någon annan gång. För alla dörrar betalade vi 300 kr så jag tycker att det är ett fynd.



Idag har jag varit och beställt runda kopphandtag sådanna som är infälda i dörren eftersom dörrarna ska skjutas in i väggen. Det blev 4 st till varje dörr eftersom de ska täcka båda handtaget och låshålet. För att kunna greppa dörren när den är inskjuten i väggen så blev det ett handtag som är som en ögla och sitter infälld i gaveln. Svårt att beskriva men jag får visa senare när dörrarna är klara. Det ska även på ett lager med färg eller två. Får se om det blir till helgen. Ha en fortsatt bra vecka.

Kommentarer
Postat av: mimmi

hoppas dom passar. det blir ju öppet och ljust men du slipper matos och ljud om du stänger dom.

2010-11-06 @ 11:15:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0