Trädgård

Veckan som har gått har det hänt en hel del ute i trädgården. Jag har satt lite sommarblommor vid dörren.



Varit ute på jakt efter liljebaggar som har ätit på mina jätterams och en annan blomma (kommer ej ihåg namnet).
Det är manuelbekämpning jag håller på med vilket är en och en mellan pekfingret och tummen. Jag hoppas att jag har fått slut på baggarna. Men till katten har jag köpt fästing medel som man droppar på mellan skulderbladen var fjärde vecka. Så nu hoppas jag vi slipper dom också. Så här långt har perennerna komit i min rabatt.



Det börjar även vara dax för årets första gräsklippning.

Maken har satt ut några av sina plantor i växthuset eftersom gurkplantorna redan har börjat att blomma.



Men vi har stält dit ett element ifall temperaturen kryper ner så att det är risk för frost. Men det ska vi hoppas att vi slipper. Ha nu en fortsatt bra dag.


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag hörde att det var fullt med liljebaggar i ske-å, var ut i dag och kollade krollliljorna på framsidan men jag såg inte till några. har inte kollat mina jätterams visste inte att dom brukar gå på dom också. Hoppas att jag slipper få in baggarna i trädgården,jag hörde att det finns dom som har haft dom här redan för två år sedan.

2010-05-25 @ 23:11:26
Postat av: Helen

Jag har också liljebaggar på mina krolliljor och kungsängsliljorna. Blä! Men det är bara att kämpa på och klämma ihjäl dem manuellt!



Ha en fin helg. Kram!

2010-05-29 @ 14:35:45
URL: http://madamerouge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0