Städning pågår

Det har varit en riktig städar vecka. Inför majbrasan så var vi ute en afton och rensade runt tomten det som var lämpligt att lägga på majbrasan. Det blev någon traktorskopa full med trärester och kvistar.

Det var meningen att vi till Valborgs skulle åka till vännernas torp och hjälpa dom med att rensa och bränna lite bråte. Men skogsvägen dit gick inte att köra på så det blev hemma hos dom istället. Ingen brasa men god mat och dart tävling är inte dumt. Jag var klart den sämsta i gänget kanske det beror på att jag var nykter och spände mig för mycket när jag kastade.

Igår var det tvättning, dammtorkning och skurning av kylar och ugn. Mina fingrar såg ut som russin när jag var klar. Gubben satte de sista kakelplattorna på väggen i badrummet. Så idag kan vi börja foga.

Veckan som kommer är det grovsopsinsamling så vi ska samla ihop lite saker och ställa ut till sopbilen. Det är skönt att få rensa ut lite.



Jag har köpt två nya trädgårdsböcker som jag ännu inte har hunnit läsa. Är sugen på att få våran trädgård lite mer medelhavs liknande. Men det kommer inte att hända i sommar utan det får bli ett senare projekt. Vi måste först bli klar med huset. Ha en bra dag och komihåg att lämna in deklarationen.


Kommentarer
Postat av: mimmi

som vanligt i sista minuten med deklarationen. Skickade den på internet i dag. Hur enkelt som helst

2010-05-03 @ 20:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0