Grillning

De senaste dagarna har det blivit mycket grillning. Det började i torsdags när vi hade grillfest på ena jobbet. Vi gjorde egna hamburgare som blev supergoda. På fredag blev det grillspett här hemma. När det är så här fint väder blir det grillning på kolgrillen. Vi åt i uterummet och njöt av det vackra vädret.
Lördagen vaknade vi till ett underbart väder så alla planer om att foga i badrummet lades ner och istället åkte krattorna fram. Vi var ute hela dagen och avslutade med en bastu innan vi grillade. Jag kan säga att man var bra nog trött på kvällen så klockan 23 gick vi och la oss.



Nu har krokusarna slagit ut in min trädgård så nu kan jag börja njuta av blommorna ut. Så veckan blombukett kan vara det sista jag köper på några månader om inte jag ska ha blommor till någon annan.

Även om vi har varit ute och krattat så är det är inte helt snöfritt ännu för på husets norrsida där ligger det fortfarande kvar en stor snöhög.



Isen på våran damm försvann i tisdags och genast började grodorna komma så i går räknade vi till 15  st grodor som simmade omkring i dammen. Jag tycker dom är lite för stora och slemiga men samtidigt kan man stå länge och titta på grodorna för dom är inte rädda.



Vi skulle behöva rensa bort gamla löv som ligger i dammen men man vill inte vara och rensa där när det är fullt med grodor. Om någon vecka kommer dom att försvinna och då är bara äggen kvar så då får man passa på att rensa bort löven. Ha nu en fortsatt bra dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0