Julveckan

Det har varit fullt upp den senaste veckan. Det började förra lördagen då jag fyller år och snön vräkte ner. Så kalaset blev både på lördagen och söndagen. Jag ville inte att storasyster skulle komma körande i snöstormen så mina systrar med familjer kom på söndagen istället. Helt ovetande av vad den andra hade köpt i present så kan man säga att dom vet vad jag tycker om.



Och dom har rätt för jag gillar dom mycket. Det blev att använda båda till att pryda matbordet på julafton. Som firades här hemma tillsammans med makens pappa och syster med familjer.



Dessa hjortar fick jag av dottern och ett par fina lycktor av sonen.

När gästerna hade åkt på julaftonkvällen så testade vi att spela Kinect. Det var riktigt roligt men ganska jobbigt speciellt efter all julmat som man hade stoppat i sig. Sedan har vi haft pilkastar tävling så att vi har fått lov att köpa fler pilar för att det har gått sönder några pilar.

Juldagen så bjöd vi hit min pappa med fru. Då passade vi på att laga något som inte har någon koppling till julen förutom efterrätten som var pepparkakscheesecake. Sedan fick jag äran att få hämta dottern efter hemvändar krogkvällen. Så den natten tillbringade jag på soffan i väntan på att telefonen skulle ringa.

Annandagen var jag och maken på mellandagsrea. Sonen fyller år den första januari så det var födelsedagspresenter vi var på jakt efter. Sedan blev det tidigt i säng för min del eftersom jag har jobbat idag.

Men det blev att jobba halvdag så jag har hunnit med lite mellandagsfynd i dag. Dessa fynd har jag gjort på JT:s elservice som hade halva priset på julbelysning och lite rea på andra saker. Dottern fick ju lampan som jag köpte sist så nu blev det en lampa till sonens rum. Det blev denna stora plåtblomma som fyller upp nästan hela fönstret.

  
Från insidan



...och så här ser den ut ifrån utsidan.

Det blev också en ljuslinga med vita pärlor som jag har lagt på spiskransen till att börja med.



Får se om den åker ner i en lykta eller någon glasvas eller jag kanske använder den vid dukning som bordsdekoration. Vi får se vad jag hittar på. Ha ett gott slut om det inte blir något mer inlägg innan nyår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0