Uterummet

Nu börjar uterummet vara klar på insidan. Men uteköket som ska stå mot husets ytterväg är inte köpt eller ens klart vad vi ska ha för något. Förra året hade vi sett ett på Kvik som vi hade bestämt oss för att köpa men eftersom de la ner Kvik här i stan innan vi hade köpt det så har vi börjat att leta alternativ till det. Ännu har vi inte hittat något. Vi är ute efter ett utekök med gasolgrill en ho med kran för kallvatten och en gasolplatta samt lite tillredningsyta. Har någon sett ett bra så lämna gärna en kommentar om vilket och var man kan hitta det. Nu kommer det lite bilder på hur uterummet börjar se ut.



Kaminen är inte inkopplad det får bli senare men man kan alltid tända lite ljus i det så det lyser innuti. Gummikorgen är till för ved. Dottern tycker det skulle vara snyggare att lyktorna hänger på olika höjd men jag tycker att de ska hänga så här, vad tycker ni andra?



Ljuskrona för värmeljus ovanför bordet fast vi har även 6 st Munkegårdslampor i taket som jag har köpt på auktionssajten Lauritz. Men eftersom jag gillar lycktor så blev jag så glad när vi fick denna av hundägarna som tack för att deras hund har fått vara hos oss.



Igår satt vi ute i uterummet hela kvällen och spelade gamla LP-skivor på en skivspelare som jag köpte på Jula för 199:- tidigare i veckan. Det var allt från Gyllene tider till Sparks och Madonna.



Men singelskivorna hittade jag inte så jag får leta lite till i våra gömmor. Ha nu en bra kväll.

Kommentarer
Postat av: nilla

Undra om inte någon singel kan finnas hos mig? vi får undersöka det närmare. kramiz/lilla systeryster

2009-07-25 @ 20:37:50
Postat av: Anonym

ni har hunnit en hel del sedan jag var hos er i torsdags.

2009-07-25 @ 21:46:49
Postat av: Linn

Wow! Vilket underbart uterum det blev, superfint!! Ni är verkligen flitiga och snabba på att få klart!

Hade!

2009-07-28 @ 11:58:18
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: K

Blir finfint det där.

Och tänk vilka fynd man kan göra på Jula!!

kram!

2009-07-29 @ 08:24:14
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: karina

vilket superfint uterum!

2009-08-06 @ 21:46:28
URL: http://karrekarras.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0