Året som har gott

Idag ser jag tillbaka på året som har gott det kommer att komma en hel del bilder. Det har varit ett år med mycket jobb här hemma. Vi började året med att vi fortfarande bodde i vårat gamla hus så här såg det ut.

    
I maj flyttade vi ut till husvagnen och ladan på gården och rev hela huset.

   
Timmerstommen sålde vi så att huset kommer att timmras upp på annan plats.

Sedan var det bara att börja med det nya från att markbereda och göra plattan till att resa väggar och allt annat jobb.

     

Det har varit mycket jobb men vi ångrar inte att vi beslöt oss för att bygga nytt. Vi har en hel del kvar att göra innan vi är färdiga men nu bor vi i det nya och kan ta det lite lugnare.

 
Andra händelser under 2008 är att dottern tog studenten och har flyttat till Luleå och börjat gå på Universitetet. Jag har varit på två resor under året den första var i februari då jag var till New York. En stad som jag gärna återvänder till har varit dit tidigare (2007). Det finns så mycket att se museum, byggnader och alla affärer. Sedan var jag och dottern till Stockholm i juli för att gratulera min morbror som fylde 70 år. Annars har det varit några resor till Ikea i Haparanda. Bilen har varit ganska full lastad efter en tur.
  
Jag började även min blogg detta år. Jag började för att ha den som en öppen dagbok där nära kunde gå in för att se hur det gick för oss med byggandet. Jag är inte den bästa på att skriva utan det har varit många bilder istället. Nu kanske det blir lite mer text när jag får bättre om tid. Något som jag också hoppas för det nya året är att jag ska hinna med min trädgård som har varit lidande under 2008. Vi får se vad det nya året bär med sig. Ha nu en god fortsättning på det nya året.

Kommentarer
Postat av: Annah

Vilken härlig summering av året! Kul att se hur mycket man egentligen hinner!

Sen tycker jag att du ska fortsätta med dina bilder och mängden text. Alldeles strålande!

Ha det gott!

Kram Annah

2009-01-03 @ 13:34:14
URL: http://ljuvligahem.blogg.se/
Postat av: K

Ja tänk vad ni hunnit mycket under ett år! Helt otroligt! Vi som sett förändringen både här på bloggen och IRL kan inte mer än gapa och beundra er!

Förresten har ni inte haft födelsedagskalas i dagarna, "lillebror" visst fyller han nu?

Grattis till honom om jag har rätt!

kram!

2009-01-03 @ 15:45:24
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Malin

Det är helt otroligt mycket ni har hunnit med under året som gått. Jag är helt förundrad över hur ni fortfarande orkar hålla ångan uppe. Ser fram emot den fortsatta förändringen i hemmet under det kommande året!



Kram Malin

2009-01-04 @ 20:49:29
URL: http://modern2a.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0