Uteköket

Nu har gasolgrillen med köksho hittat hem till vårat uterum. Det var förra måndagen jag blev högstbjudande på detta utekök på en nät auktionssajt. Problemet var att varan fanns i Danmark så jag var tvungen att ordna transport hit upp i norr. Igår kom varan men det var en transportskada så det var med en orolig mage jag tog emot transporten. Som tur var var det embalaget som hade blivit skadad. Det var väl förpackad med dubbla kartonger och även tunna spånskivor runt kanterna.  Det blev att skruva ihop delarna igår afton så nu står det på plats, så här ser det ut nu i uterummet.



En rymlig gasolhäll med fem brännare plus en brännare på varmhållningshyllan.
 


Så här ser den ut från andra hållet.



Lyfter man på skärbrädan så är sköljhon under.



Vi har ännu inte hunnit prova grilla så vi får se när premiären blir. Jag skulle vilja att vi sätter dit en kolfilterfläkt först innan vi provar första gången men grillen har hjul så det går att rulla ut den så att uterummet inte fylls med grillos.

Som svar till Linn så hittade jag några fynd på loppis men det tar jag en annan dag. Så nu säger jag god kväll och återkommer en annan dag.

Kommentarer
Postat av: Annah

Men så underbart utekök! Riktigt fint. Hoppas det funkar lika bra!

Kram Annah

2009-08-12 @ 09:06:02
URL: http://ljuvligahem.blogg.se/
Postat av: Linn

Vilken grill!!

2009-08-12 @ 11:20:37
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Wow! Cool! Får man fråga vad ni fick ge för den och var du köpte den?

2009-08-12 @ 15:35:22
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: stora syster yster

Den var jätte fin, du har verkligen tur med aktionssajterna och tävlingarna som du varit med på på nätet.

2009-08-16 @ 22:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0