Ett orange brev

I fredags när jag kom hem från jobbet så låg det ett stort orange brev i postlådan. Det var inte pensionsbeskedet utan den nya IKEA katalogen. Jippi det var en bra start på helgledigheten. Jag har ännu inte hunnit studera den men i dag regnar det så då kan det bli att sitta och blädra i den. Lördagsmorgonen började med en tur till soptippen men en full släpvagn. Vi räknar med att det blir någon tur till. Närmaste soptipp har bara öppet varannan lördag så det är om 14 dagar vi kan åka iväg igen.


Rysk martorn

Annars har vi haft premiärgrillning på den nya gasolgrillen och i afton blir det grillning igen. Maken har inte riktigt lärt sig hur man får in lämplig temperatur så det blir att öva innan man bjuder gäster. Dottern har flyttat tillbaka till Luleå för att nu vara fösare till årets nya studenter. Så det har blivit lite tommare här hemma.



Vad det gäller husbygget så har jag och maken börjat att gjuta trappan på framsidan nedanför uterummet. Nedersta trappsteget är klart nu är det några till innan vi är klara med det sedan är det verandan på framsidan som ska gjutas. Kantbalken handgjuter vi men sedan tar vi hjälp av betongbilen för resten. Det vore skönt om vi hann bli klar med det innan vintern. Så att vi kan sitta på verandan och njuta av vårsolen. Man känner att hösten börjar närma sig. När maken klev upp på fredagsmorgonen så var det bara 4 plusgrader ute. Brrrr stoppa kylan, jag vill inte att det ska börja frysa redan det är fortfarande en del knoppar i trädgården som inte har hunnit börja blomma ännu.  Bilderna är från min trädgård på vad som bland annat blommar nu. Avslutar med Afrikanska liljan. 

 

Ha det.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Härligt med Ikea katalogen , väntar att jag snart ska ha en i postlådan.

Fina blommor .

Ha de gott :-)))

2009-08-16 @ 15:11:25
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0