Blommor

I morse såg jag en annons om att de hade 50 % på allt i en större blommsteraffär. Glad i hågen åkte jag dit när jag slutade kl 12.00 idag. Jag tänkte att nu ska jag inhandla lite blommdekorationer som oasis och annat och några nya växter men vände när jag såg kassakön. Att stå i kö i en timme eller så är inte mitt fredagsnöje så jag åkte vidare till en annan affär. Jag var ute efter något att sätta i mina mini växthus istället för ljusen (nu börjar det vara så ljust på kvällen att blockljusen hinner inte brinna nog länge för att må bra). Det här är vad det blev (lite tantvarning)...



 

Efter veckohandlingen åkte jag till badhuset där jag skulle hämta sonen. Där träffande jag en vän som rekomenderade en liten blomsteraffär som har fina blommor. Så jag åkte dit och köpte en helgbukett eftersom jag inte hittade något på den stora affären som föll mig i smaken.



Nu ska jag se om blommorna håller sig minst en vecka och om det gör det så kommer jag nog att fortsätta köpa mina blommor på den affären.  Ni kanske undrar varför? buketterna var inte dyra, lite folk, jag gillar att stödja lokala företag istället för stora kedjor och ett stort plus var att jag såg växter som jag inte hade sett på andra affärer samt att det inte är så långt ifrån mitt andra jobb. Det var allt från mig idag ha en bra fredagskväll.

Kommentarer
Postat av: Malin

Kul att du ar med och tavlar! Visst ar det en god ide att ge boken till nagon annan om du vinner.



Jag haller med dig om att det kanns bra att stodja de lokala butikerna. Hur skulle det annars vara om de slogs ut. Troligtvis valdigt trist! Hoppas buketten haller sig bra.



Malin

2009-04-17 @ 19:17:53
URL: http://modern2a.blogspot.com
Postat av: stora systeryster

jag ser att du har köpt sanktpaulier, som sagt tantvarning, men de håller nog på att komma i ropet igen, finns många nya sorter. Det var gubbens specialitet när vi träffades men dom dog ut ganska snabbt när vi flyttade i hop. Jag har själv haft mina funderingar på en med randiga blommor.

2009-04-19 @ 22:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0