Skafferi

Jag tänkte visa lite av vad jag håller på med för tillfället. Det är skafferiet i köket som jag nu mest arbetar med. Jag har målat  insidan i helgen och nu under veckan är det hyllplanen som målas. Jag hade tankar på att använda mig av vaxduk på hyllorna men har sedan ändrat mig så de blir vitmålade istället. Skafferiet är ganska stort eftersom vi har byggt det i ett hörn. Så här ser det ut för tillfället ..


höga dubbeldörrar..



vitmålad insida



och vita hyllplan. Jag hoppas kunna måla ett andra varv ikväll så att de kan monteras i morgon. Det skulle vara så bra om man fick bort alla skafferivaror som står i backar i köket. Vi ska även sätta diodlampor under varje hyllplan så att man får lite ljus i skafferiet. 

I går medan jag väntade på att det skulle torka mellan varven så gjorde jag en tygtavla av Spiras tyg Staden. Jag vet att jag inte är ensam om att ha som tygtavla för jag har sett den här och där. 



Tavlan ska inte bara stå lutad så där uppe på skåpet utan jag väntar på att gubben ska hjälpa mig att sätta upp den.
Nu börjar det bli dax att sätta sig i soffan för att se Roomservice. Ha en bra kväll. 


Kommentarer
Postat av: Åsa

Härligt med ett stort skafferi !!!

Snygg tygtavla !

2008-11-06 @ 12:04:28
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: Karina

vilken bra lösning, att sätta skafferi i hörnet. Helsmart! Ha de!

2008-11-06 @ 20:33:20
URL: http://karrekarras.blogspot.com
Postat av: Anna B

Oj vad du jobbar på! Bravo! Mycket snygg tavla! Kram Anna

2008-11-06 @ 21:57:33
URL: http://skrivanne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0