Kapning och stapling

I dag har vi varit ute mest hela dagen och kapat och staplat ved. Maken kapar och jag staplar men han får även hjälpa till med staplingen det tar lite längre tid. Det har varit en härlig dag ute lite rått men ingen blåst och ingen kyla för att vara i november.



Vi har även passat på att elda lite träbyggrester.



Det är skönt med en brasa och lite glögg när man jobbar utomhus. Vi gjorde en upptäckt i skogen där jag har planterat lite överblivna växter var det en liten en som måste ha trott att vinten var över för den stod där i knopp på väg att blomma ut.



Jag vet inte riktigt vad det är för det syntes inte till några blad. Jag kommer inte ihåg hur Tidlösan såg ut om det kan vara den? Lämna gärna en kommentar om ni känner igen blomman. Den är lila syns lite dåligt på bilden.

Vi började morgonen med att bära in hallgarderoben så att vi kan få lite ordning i hallen. Maken hade tidigare i veckan tapetserat i hörnet där garderoben nu står. Resten av hallen får vi ta senare. Men så här ser det ut nu.



Sitter och väntar på att bastun ska bli varm det är så skönt att basta efter en dag utomhus. Har även maten på gång det är heta kotletter som ska vara i ugnen och puttra i 1,5 timme så en bastu och ett inlägg hinner man med innan maten är klar. Ha en bra lördagskväll.

Kommentarer
Postat av: K

Har både hört och känt lukten av er idag. Vad kul med blomman, men vet inte vad det är..

Vad det gäller middagsmaten låter det som vi ska äta likadant;)

Ha de gott!

Kram!

2008-11-08 @ 16:54:17
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Nilla

Jo visst är det tidlösan, min har nyss blommat över.

Om du har lite tid över kan du ju kolla in dagens norran webbtv ;) kramiz/lilla systeryster

2008-11-08 @ 19:24:38
Postat av: Anna B

Har faktiskt aldrig sett Tidlösan förut! Annars låter det som en "nyttig" dag. Vi har varit onyttiga i kväll och sett bio med godis! Har nattat barnen och parkerat oss i soffan! Kram Anna

2008-11-08 @ 21:11:38
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Åsa

Härligt att avsluta en riktig utedag med en värmande bastu !

Må så gott :-))

2008-11-08 @ 22:00:55
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: Stora systeryster

Det är tidlösan mina och mammas har också blommat nu, jag har även en vit som jag köpte i fjol den rosa lila har jag fått av moster. H och P finns nu på svt, på guldsnurren del 1. Kul att sandra kom på danstävlingen men jag hann inte prata med henne så mycket. Bra att ni hadde fixat presenten till pappa.

2008-11-10 @ 22:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0