Trädgården hos Moster och Morbror del 1

Jag och Dottern har varit och besökt min Moster och Morbror som bor på Värmdö utan för Stockholm. Det var min Morbror som fylde år så vi åkte ner på kalaset. Det var ett jätte trevligt kalas med mycket folk och god mat. Jag har tidigare skrivit om att dom har så fin trädgård så jag passade på att ta lite kort så ni ska få se. Rosorna blommade för fullt och de doftade och lyste upp med sina fina färger. Så här kommer lite bilder på olika rosor jag börjar med klätterrosorna som växer längst ena kortväggen.









Jag gillar växter som har lite annorlunda knoppar och blommor som ryskmartorn.



Bolltistel



Kardvädd



Det är en hög växt ca 2 meter



Jag undrar om den blir lika hög här.

Blodtoppen har nästan blommat över, här hemma är den just i början av blomningen jag kommer att visa min planta om någon dag.

  

Sist men inte minst en jättestor allunlök bollen var stor som en fotboll.



10 bilder får räcka för ett inlägg. Men jag kommer att visa mer en annan dag.

Lite mer om resan.
Vi han springa på stan i någon timme på tisdagen och några timmar till på onsdagen. Men trots de många affärerna och inte allt för mycket folk i staden hittade jag ingeting. På tisdagen utgick vi från Centralen och stövade längst den stora affärsgatan men inget fynd trots alla sommarreor var det inget som föll mig på läppen. På onsdagen började vi i Gamla stan och gick in mot centrum. Det som jag kunde tänka mig var hörnlampan den som man ställer i ett hörn och hade man 4 st blev det en rund lampa. Lampan var på rea på Åhlens men tanken att försöka få med den på planet eller hitta ett postkontor på den lilla tid som var kvar gjorde att det inte blev någon affär. Dottern hittade ett och annat och var nöjd. Man får trösta sig med att  shopping inte var syftet med resan. I dag har jag varit  på jobb1 och jobbat i några timmar passar på när vädret inte är så bra. Aftonen avslutades med restaurangbesök. Hela familjen plus makens systers familj var bjudna på restaurang av svärmor. Det var jättegott men man blir så slö efteråt så det händer inte så mycket nu ikväll utan jag funderar på en tidig kväll.

Kommentarer
Postat av: K

Tjusig trädgård! trevligt med ett stockholmsbesök.

Ha de gott!

2008-07-10 @ 22:12:42
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: stora systeryster

Hallå häligt att vara ledig från bygget någon dag kan jag tänka men det blir mycke att gå. Åker mot göteborg i morgon när jag gått av nattpasset. Älsta dottern kommer hem från GT på fredag men vi hinner inte träffas. Hon var salig över schoppingen i GT. Så vi får se om jag lyckas bättre än dig. Det pågår ju en stor trädgårdsutställning i GT så det kan väl om inte annat bli en del sådan schopping. Kramar från stora syster yster

2008-07-10 @ 23:21:14
Postat av: Å

Roligt med trädgårdsbilder som innehåller ovanliga växter , sen var det ju en himla snygg trädgård oxå ! :-))

2008-07-12 @ 20:32:03
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0