Alla takstolar på plats

Nu har alla takstolar kommit på plats. Det känns skönt nu dröjer det inte så länge innan vi har allt under tak.



Det som har blivit lite extra jobb är att pannrummet den befintliga bygnaden inte stämmer i taklutning mot huset. För att få det rätt har vi gjort nya takstolar till pannrummet.  Maken sågar och jag skruvar ihop det hela så att vi kan byta ut takstolarna som vi har nu. Takstolarna måste ha samma lutning så att man får en bra ränna mot skarven i taket mellan byggnaderna. Annars håller gubben på med att sätta upp extra regler för stadga och extra isolering under takstolarna. Jag har även tagit upp öppningen för dörren mot den kommande uterummet.



I morgon hoppas vi på en regnfri dag. Vi ska sätta upp takplasten och takläkt, det är mer makens jobb eftersom jag känner mig svag i benen på lite högre höjder. Själv hoppas jag på att kunna måla lite pannel. I kväll firar vi uppsättningen av takstolarna med lite bubbelvin. Ha en bra fredagskväll.

Kommentarer
Postat av: K

Härligt med "taklagsfest". Vi hoppas på regnfritt imorgon vi oxå, ska nämligen på dragracing i Piteå.

ha en skön afton!

2008-07-11 @ 20:02:42
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Å

Det verkar gå undan med bygget !! Bra jobbat :-))

2008-07-12 @ 20:33:05
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0