Julstress

Just nu känner jag hur julstressen börjar sätta in. Det är så mycket man skulle redan ha gjort som man ännu inte har tagit tag i och det är redan den 2 december. Normalt brukar jag redan vara klar med julklapparna vid den här tiden och även julpyntat klart. I år är det helt annorlunda inte en klapp är köpt har bara tagit fram någon julprynad och inget är bakat. Nästa vecka vet jag är ganska fullbokad så jag får se hur mycket som är kvar att göra när jag börjar jul ledigheten. I kväll tänder jag ljusen i lilla granen och spelar julskivor för att komma i stämning och känna att även om jag inte hinner allt som jag har tänkt så blir det jul ändå så det är bara att flyta med och göra det bästa av det man hinner. Så att nu är det dax att börja prioritera vad som är viktigast att man hinner med och det blir julklappar till barnen.



Idag har jag träffat mina två av mina högskoleklasskompisar. Vi hade en egen liten studiegrupp som arbetade och läste tillsammans. Det är roligt att höra vad de har för sig nu efter skolan.  Vi har försökt att träffas då och då till lunch eftersom vi jobbar i stan. Nästa träff blir i januari och då hoppas vi att även den som inte kunde idag har möjlighet att komma. Nu är det tid att se Äntligen hemma och slöa ett tag så ha en bra kväll.

Kommentarer
Postat av: karina

Fin ljusstake(eller vad det kallas), lyser verkligen upp bra vid bordet. Ha en bra fortsatt vecka!

2008-12-02 @ 21:14:35
URL: http://karrekarras.blogspot.com
Postat av: Nilla

Du behöver inte oroa dig syster, det blir jul ändå. Känn lugnet, i år är ni välkommna till lilla systeryster. Släpp kraven och njut istället av att "boa" in er i det nya huset. Kramizar / lilla systeryster

2008-12-02 @ 21:34:16
Postat av: Nilla

Släpp alla måsten syster, det blir jul ändå. I år får ni komma till lilla syster och fira jul. Känn lugnet och "boa" in er i det nya istället. Kramizar/ lilla systeryster

2008-12-02 @ 21:42:04
Postat av: Åsa

Mysig ljusstake !!!

2008-12-03 @ 12:23:25
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: K

Vilken fin ljusstake.

Och det blir jul även om man inte hinner allt man hade tänkt, ni har ju hunnit så mycket annat under det gångna året. Försök pusta ut lite istället!

Kram!

2008-12-03 @ 19:13:27
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Nilla

ville bara säga hej! kramizar från Falun

2008-12-04 @ 09:27:14
Postat av: stora systeryster

Vilken fin gran, är den ny för i år? Här är det tunt med julklappar också, köpt en till gubben det är allt. kör julmusik både i bilen och hemma. har gjutit ljus idag av resterna av vaniljljuset jag fick av er. Färgade det svart, så det blev två nya blockljus i olika höjder. Det doftade ju så gott, men brann ner så det bara dlev ett hål i mitten. kramar från mig.

2008-12-04 @ 18:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0