Bakverk

Med den rubriken menar jag inte den smärta jag har haft efter spinningpasset för två helger sedan eller den efter all snöskottning utan jag avser riktiga konstnärliga bakverk.

På mitt jobb finns det en tjej som heter Linda och hon gör de mest fantastiska tårtor, kakor och praliner som jag har sett. Jag har fått lite bilder av henne så ni ska få se vilka otroligt fina bakverk hon gör. Som dessa praliner som hon hade med sig till jul och bjöd oss på jobbet.


Foto Linda

Andra exempel på hennes tårtdekorationer.


Foto Linda


Foto Linda

Jag skulle gärna vilja ställa fram ett sådant Cupcakes fat till mina gäster.


Foto Linda

Den sista vet jag inte om jag skulle vilja sätta tänderna i men jag skulle gärna haft en sådan gullig baby på doptårtan.


Foto Linda

Själv ska jag sätta igång och göra en chokladtårta att ha till i morgon. Och jag har tänkt att försöka dekorera den med ett chokladnäste med lite chokladägg i. Man blir ju lite inspirerad att dekorera när man ser hennes tårtor.





Kommentarer
Postat av: grannen

Åhh vilka otroliga konstverk!!!! Hur imponerande som helst, snacka om att tjejen har talang. Och påtal om imponerad så har jag en liten påskkärring som är imponerad av K som gav henne -Så "mytte" av sitt godis! =) Tack tack ! Glad påsk till er!

2010-04-01 @ 21:07:16
Postat av: Nilla

Vilket kul sammanträffande. Just idag kom det förbi en kollega från A:s jobb, han hade med sig en liten present från sin fru Linda. Hon tyckte att jag skulle behöva lite tröst nu när jag jag måste "sköta" om min man som är sängliggande. Det var dom mest fantastiska påskpraliner jag sett. Jag har spara dom till i morgon om du vill fota. Kramizar från lillasysteryster. Vi ses i morgon

2010-04-01 @ 21:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0