Slut rivning

Nu börjar vi vara i slutet av rivningen. Vi håller på att städa runt gården vi har varit på tippen med skrot (en ny tur imorgon) och rensat upp från rivningsskräp.  Vi börjar vara less på allt sågspån som tar sådan tid att få bort. Det ska inte finnas något organiskt material i grunden när man ska gjuta plattan så det är bara att skotta, sopa stenar och botten på all sågspån. Så här ligger vi till på fredagkväll

image102

Dottern fick magsjuka på onsdagen, inget som man önskar när man bor som vi bor med bara en toalett. Jag kan lugna lilla syster med att det var matförgiftning ( sonen J som följde med henne på konserten är inte smittad). Hon och några andra som var på utflykten och drack samma vatten blev dåliga. Så jag visar bara utsidan av ladan som jag har pratat om tidigare, har inte hunnit rensa rabatterna ännu så det blir snyggare senare.

image103

Muren som ni ser har maken gjort, från formar till stenar. Han har även gjort mer olika formar, dom tar jag en annan dag. Till makens jobbarkompis med dotter som var och lånade formarna till murstenarna säger jag bar hoppas det går  bra.  Vi får komma och se resultatet senare i sommar.

Kommentarer
Postat av: Nilla

J.s kommentar var "Men hallå!!! borde hon inte vara stor nog att veta att man inte ska dricka vatten ur bäcken" Han såg allvarligt bekymrad ut."Har hon aldrig varit på utflykt?".Som du förstår så kunde vi vuxna inte hålla oss för skratt. Skönt att hon mår bättre nu. kram/lilla systeryster

2008-05-23 @ 22:36:58
Postat av: Anonym

Hej vad ska du göra av alla Läckra stenar från grunden? Skulle kunna tänka mig några i trädgården. Du har ju sett stenen som grannen en bit bort har gjort där vattnet rinner nerför stenen, något för er damm kanske? Hon har otur med matförgiftning det brukar ju bli lite häftigt. Jag har ännu inte kommit till skott med bloggen som jag tänkt mest beror det på att kameran våran har gått sönder.Kramar från stora syster yster
PS jag far förbi mamma på Tisdag vid middagstid, vi är på väg till umeå

2008-05-25 @ 14:45:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0