Rörstrand Linda

Det ena budet som jag fick på auktionen är 12 st tallrikar av modellen Linda från Rörstrand. Jag har några tallrikar och kannor av denna servis sedan tidigare ifrån min mormor. Så därför kan jag visa er hur den ser ut. Storleken på tallrikarna är samma som jag har sedan tidigare. 


Servisen Linda från Rörstrand.

Den andra budet som jag fick är en vit bordlampa i plåt som det är stämplad Skellefteå under. Den ska jag ta reda på lite mer om när jag har fått hem den. Bild kommer senare.

Men jag kan visa er något annat som lyser vitt...



nämligen trebladet som har fått 25 st blommor i år. Ha en fortsatt bra dag för nu ska jag gå ut i det vackra vädret.
Solen lyser och det blåser inte så mycket. Lördagens kraftiga vindar blåste ut ett träd längre ner i backen som la sig lite över grannens väg. Så jag hoppas att det inte ska bli en blåsig sommar i år.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0