Loppisfynd

På torsdagen var jag till Rondellen som är en loppisaffär här i Skellefteå. Jag brukar besöka den då och då speciellt för att se om det har kommit in några nya LP-skivor. Nu hade jag tur för det hade kommit in lite nya skivor. Jag köpte 11 st och toppfyndet enligt min åsikt är denna gamla ABBA skiva som jag inte kommer ihåg sedan ungdomensdagar.


Utsidan är så läcker skulle kunna tänka mig att rama in den och ha den sittande ovanför skivspelaren och alla andra skivor.

Så här ser insidan ut.



Det är en samlings skiva med låtar från 72 till 75.

Men det var inte bara det jag fyndade utan jag fick även syn på 2 st glasdörrar. Eftersom jag inte hade måtten på hur breda vi skulle behöva så bokade jag dom till dagen efter så att även maken fick se dom. Dörrarna var lite bredare men det verkar vara trä runt kanterna så det ska nog gå att fixa till dom. Så vi slog till och köpte dessa dörrar som vi ska ha som skjutdörrar mellan vardagsrum och kök. Jag får visa senare när dom har kommit på plats. 

Helgens fredagsmat blev Tacolax med avokadosalsa och västerbottentortillas. Vi la till en basilikasås som tillhör ett annat recept i kokboken och jag kan säga att vi som vanligt var mycket nöjda med maten. Annars har jag tagit det lungt för att försöka bli av med torrhostan. Ha en fortsatt kväll.

Kommentarer
Postat av: Linn

Åh vad spännande med dubbeldörrarna!

Tacolaxen lät jättegod, recept önskas ;-)

2010-10-31 @ 21:06:05
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Ann-Therese

Oh nostalgi! Den skivan hade jag med, men var tog den vägen? Ingen som vet, ingen som vet. Jättefin. Middagen lät god, skick recept med G ...

2010-11-07 @ 22:23:10
URL: http://falkan40.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0