Vårkänslor

Äntligen en helg med solsken. Har varit ute i solen och både skottat tak och suttit och solat. Jag tror att man har fått lite färg.
Maken har gjort en fiffig spade med långt skaft som gör så att man kan stå på backen och skotta snö från taket. Tog lite bilder på hur det ser ut men när jag skulle ladda över dom till datorn så var dom borta. Men jag har tagit lite efterbilder på hur det ser ut efter att man har använt spaden.



Spaden har höga raka väggar som gör att snön lossna i stora block som av egen kraft åker kana ned från taket. På nästa bild kan man se spåren tydligare.



Att göra så här fungerar nu när vi har ett enplanshus. Han ska vidare utveckla sin spade bland annat med att använda ett lättare material så som aluminium. Den är nu i stål vilket blir lite tungt när du flyttar spaden. Sedan ska det vara något som klyver blocken om det kommer för långt ner på skaftet så man inte får snöblocken på sig. Men det är inte bara det här som han håller på med han har även ett annat projekt på gång som jag kommer att visa senare.   

Det har inte blivit något arbete med badrummet i helgen så jag visar lite hur det ser ut sedan förra helgen.



Det är kvar att sätta någon till rad och efter det så blir det att foga. Vilket brukar vara mitt jobb. Annars har det varit mycket bokläsning efter bokrean. Men jag har även beställt några böcker som kommer att komma om någon vecka. Imorgon ska jag på Trädgårdssällskapets föreläsning och få lite inspiration. Vi kommer att göra två nya blomrabatter på framsidan var av en har jag tänkt ska vara en som är grön året runt. Det finns en vid Eddahallen som jag ska studera lite närmare till våren vad som växer där. Senare under veckan är det en annan föreläsning som jag ska gå på men den handlar inte om trädgård. Ha nu en fortsatt bra söndag.



Kommentarer
Postat av: mimmi

Fiffigt med spaden. Gubben skulle behövt en natten till måndag för då höll snön på att fara från taket under tre timmar på natten. Klockan 02.10 var både sonen och gubben ute för att försöka snabba på snön, samtliga i familjen var vakna och barnen som har sovrummen uppe låg nere och försökte sova och hunden var jätte stressad när det brakade och knakade hela tiden.

2010-03-10 @ 18:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0